MENY

Nyheter
Biografier
Lenker
Intervjuer
Anmeldelser
Forum
Filmgalleri
Filmplakater
Skrivebordsbakgrunner
Redaksjonen
Din konto

SØK

Search Type:

Advanced Search

AVSTEMNING

Beste "new french extremity horror"?

In My Skin (2002)
Haute tension (2003)
Calvaire (2004)
Satan (2006)
Ils (2006)
Eden Log (2007)
Inside (2007)
Frontière(s) (2007)
Martyrs (2008)
Vertige (2009)

Results
Polls

Votes: 864
Comments: 0

ANMELDELSER

·  Devil Inside, The (2012)
·  Grapes of Death, The (1978)
·  Black Roses (1988)
·  Violent Kind, The (2010)
·  Mama (2013)
·  Hostel: Part III (2011)
·  Hostel: Part II (2007)
·  Hostel (2005)
·  Island of Death (1977)
·  American Mary (2012)

TOPP 100 SKREKKFILMER

Login

Nickname

Password

Security Code: Security Code
Type Security Code

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Forums

Filmdokumentarer
 Vikingfilmer! Tips?
 Blu-ray-tilbud på AWE-titler på DVDstrax nå!
 Filmer Roger Ebert ga null poeng til
 God jul
 3 låter fra bandet mitt Bring Out The Gimp
 Spaghetti Westerns
 Scream Queens og Film Babes
 cult/gore/extreme gruppe på facebook
 Helldorado musikk video!!!!!

Skrekkfilm.com Forums

Skrekkfilm.com :: View topic - Teenage Mutant Ninja Turtles
»» Teenage Mutant Ninja Turtles

Post new topic   Reply to topic    Skrekkfilm.com Forum Index » TV-serier
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Optimus
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Wed Nov 11, 2009 1:59 am    Post subject: Teenage Mutant Ninja Turtles

Som hardbarka TMNT-fan følte jeg at jeg var nødt til å starte en tråd om de fire grønne fryktløse mange her sikkert har hatt et forhold til en gang i barndommen.

Som liten var 80-talls serien en stor favoritt, og jeg skaffa meg (rettere sagt: tryglet mamma og pappa) de actionfigurene jeg kunne få tak i. Og åpningssangen satt i hodet lenge

Ved slutten av 2002 ble noen episoder utgitt på dvd her i landet og jeg fikk en herlig nostalgisk følelse. Ikke lenge etter kom det en ny serie. Unnet den ikke noe særlig oppmerksomhet i starten alene p.g.a. introsangen som jeg syntes var dass i forhold til den klassiske åpningssangen fra den gamle serien. Men når jeg fikk sett den, syntes jeg den var dritkul. Actionfylt, spennende, god story-writing (for en barneserie visst å merke), god karakter-bygging, meget bra action og kamp-scener, og ikke minst; voldelig til å være en barneserie. Er en del slag og juling skilpaddene får av The Shredder som gjør vondt å se på. Var en episode i sesong 4 som ble nektet vist på TV i statene fordi den inneholder scener av en mann som råtner som en zombie.

sesong 6 og 7 av den nye serien er desverre ganske dårlig i forhold til resten, med dårlig animasjon og kjipe storylines. Men det kjem en ny film snart, der skilpaddene fra den gamle serien møter de fra den nye serien via en dimensjons-portal. Kan bli fett.

Uansett, vil bare vite hva slags forhold dere har til TMNT, og om noen har sett og har noen mening om den nye serien.
Anthropophagous
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Wed Nov 11, 2009 2:28 am    Post subject:

Var selvsagt hardbarka Turtles-fan som liten. Hadde en haug av figurer samt Turtles-kloakken, ønsket meg alltid Technodromen! Så igjen første sesong av Tv-serien nå i nyere tid, og må si at serien faktisk fremdeles er veldig morsom og underholdende. Har bare sett noen glimt av den nye serien, men vekket ikke stor interesse. Kan ha mye med at jeg har et så nostalgisk forhold til den gamle serien, og at jeg dermed automatisk ikke får like lyst til å se denne. Er det like mye humor i den nye serien? Jeg har inntrykk av at den er mer mørk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Optimus
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Wed Nov 11, 2009 2:39 am    Post subject:

ja, litt mørkere, og mer seriøs. Folk dør i denne serien og får store alvorlige skader. Det er heller ikke noe "bryting av den fjerde muren" som den gamle serien etterhvert fra sesong 2 hadde så mye av. I den gamle serien fjerna de nun-chucksene til Mikey i løpet av sesong 3 og det ble ikke noe særlig til ninja-slåssing eller ninja-teknikk/filosofi. I de første fem sesongene i den nye serien er det mye mer av det... Mikey kan bli noe plagsom i den nye serien, mens Leonardo er mye, mye bedre karakter enn han var i den gamle serien...
Chucky
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Wed Nov 11, 2009 9:13 am    Post subject:

Elsket disse greiene som unge men har mistet all interesse for dem i nyere tid. Prøvde å se noen episoder i voksen alder, men den teite humoren funket ikke like bra for meg lenger.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
StefanCrosscoe
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Wed Jan 19, 2011 4:15 pm    Post subject:

Digget Teenage Mutant Ninja Turtles som liten. Hadde en haug med turtles figurer, kjøretøy, div våpen, godteri, dusjsåpe/badeskum, tegneserier, klær, filmer og sammen med et par kamerater, en "hemmelig" turtlesklubb.

Vi lagde turtlesvåpene på skolen, når vi hadde sløyd. Sai-knivene til Raphael, og nun-chakoene til Michaelangelo gikk greit, men bomma grovt da jeg prøvde å lage hjelmen til Shredder.
Mamma lagde kappen til Shredder til meg, men brukte den så ofte, at den ble full av søle, og gikk i stykker ettter kort tid.
Det gikk ganske heftig for seg da vi skulle leke, og endte ofte med brudd, blåmerker og sår.

Prøvde å etterligne et av karatesparkene til Leonardo, for å imponere ei jente.
For min del, endte det med smerte og brist i flere ribbein og høylytt latterbrøl fra jenta.
Etterhvert som venner ble eldre, begynte de å få andre interesser, men mitt forhold til Turtles forble sterkt omtrent hele veien. Nesten til det sykelige noen ganger.

Men hadde en lengre periode hvor det ble lite Turtles, og interessen for jenter og fotball tok overhånd.
Rundt 2002-03 slo den tilbake for fullt. Fant 8 dvd utgivelser fra den gamle tv-serien, selv om de var noe uryddig oppsett, var det utrolig morro å se den gamle favoritten igjen.
Hadde håpet Egmont ville utgi flere dvd utgivelser, men stoppet på 8.
For et par år tilbake begynte Lionsgate å utgi sesonger, men de byttet på å kalle dem Volume 1, og Season 1, ble mye rot.
Tror enda de ikke er ferdig med å utgi alle episodene på dvd, men bilde og lydkvaliteten er toppers.

Den nyere tv-serien fra 2003, skuffet meg første gang. Kanskje ikke så rart. Åpningslåten var elendig, og borte vekk var hotte April Oneil, i sin gule jumpsuit, Krang, Bebop og Rocksteady, og sist men ikke minst Dimensjon X, og Technodromen.
Men begynte ganske raskt å vende meg til den nye. Den var mer voksen/komplisert, slosscenene var flotte, og Shredder var en ond jævel, og ikke en klumsete idiot, som fungerte som sidekick til Krang.

Har fortsatt 1987-1996 serien som favoritt. Humoren og musikken i serien er knall.
De 2-3 første årene er best, før de begynte å tukle med å fjerne våpen, og sende Turtles til europa, eller opp i rommet.
Leketøyet som ble solgt i butikkene forandret seg også, fra topptrente ninjaer, til rockestjerner, baseballspillere, rappere, og giraffer.
Nedturen for min del begynte i 1993. Film nr 3, og de stadig dårligere episodene, og kjedelige leketøysfigurene. Tv-serier som Power Rangers, Biker Mice From Mars, og Street Sharks tok opp konkurransen, og Turtles var ikke lenger hottest, og tøffest.

De prøvde et comeback med den nye tv-serien, og filmen fra 2007, men det blir nok aldri den samme Turtles-Maniaen, ala 1987-1993.
Ryktes at Michael Bay skal stå bakom en ny Turtles film.

Håper de kan lage en mørkere film, litt i stil med den første fra 1990.
Utrolig at de gikk fra film nr 1, til de elendige oppfølgerne.
I en tid der de fleste turtles fans trolig kun kjente til 1987-1996 tv-serien, og ikke den mørkere og originale sort-hvitt tegneserien fra 1984, så valgte filmskaperne å være tro mot det originale, og overse den "cheesy" tv-serien.
Tror nok mang en unge ble skuffet over at ingen av Turtles filmene inkluderte, Krang, Bebop, eller Rocksteady.

Om jeg ikke husker feil, gikk en rekke foreldre til protest, etter all våpen og slossingen fra film nr 1, og i oppfølgeren bruker flere av karakterene, leker, pølser, og musikkinstrumenter, som våpen.

Det ble også utgitt mange flotte tv-spill. Noen var utrolig vanskelige å runde, andre var enkle. Favoritten er Turtles In Time, fra 1991, på Snes.
Musikken og oppdragene var dødskult, og funker fortsatt like bra.
De gjennutga Turtles in Time på de fleste spillplatformer i 2009, i takt med 25 år Jubileumet. Men musikken er borte vekk, og grafikken er forandret.

Til slutt et par scener fra den første filmen:

Første scenen med Shredder http://www.youtube.com/watch?v=HTkA6MXdV2M
Casey Jones V.S Raphael http://www.youtube.com/watch?v=68bWYij_FgM&feature=related
Shredder V.S Turtles http://www.youtube.com/watch?v=Nz5rx6o6Vt8&feature=related
Back to top
View user's profile Send private message
Optimus
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Mon Mar 19, 2012 9:50 pm    Post subject:

http://www.stuffwelike.com/2012/03/16/michael-bay-talks-teenage-mutant-ninja-turtles/

Stønn, jeg håper seriøst dette er kødd!
Chucky
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Tue Mar 20, 2012 1:46 am    Post subject:

Først Transformers, så de horror-remakene og nå dette. Begynner å lure på om Michael Gay ikke gjør det for pengene men fordi han får et kick ut av å herpe ting fra barndommen til folk.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
DerTomte
Dracula
Dracula

Reply with quote
PostPosted: Fri Apr 06, 2012 2:02 pm    Post subject:

Når det er Michael Bay som produserer og sier at skildpaddene skal bli "completely lovable", vet man jo at det går i rett motsatt retning. Ser at det er Jonathan Liebesman som skal stå for regien. Triste, triste saker.
Back to top
View user's profile Send private message
StefanCrosscoe
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Fri Apr 06, 2012 8:19 pm    Post subject:

Da blir det vel heller ikke noe gjensyn med Tatsu. Crying or Very sad
Best of Tatsu http://www.youtube.com/watch?v=qDeEeal3af8 Laughing
StefanCrosscoe
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Mon Jul 16, 2012 9:11 pm    Post subject:

Ser ut som Michael Bay trekker planene om en 2012 utgivelse av den kommende "re-booten" av Turtles universet og setter den på vent inntil videre.

Fra Wikipedia:
In June 2012, it was reported that Paramount had shut down production on the film and pushed its release date back to 2014.

I mellomtiden går vel den godeste Bay løs på Thundercats eller Bikermice From Mars som sitt neste offer.
StefanCrosscoe
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Sun Dec 16, 2012 6:54 pm    Post subject:

Årets julegave til nostalgikere og Turtles fans:

Turtles sin Party Wagon samler alle 10 sesongene og episodene på 23 disker med bonus materiale samt en booklet.

Veldig forskjellige priser på denne boksen, Amazon ligger den mellom 400 og 600 kr mens på Platekompaniet går den for nesten 1600 Kr.

En av få minus skal være at flere har klaget på at episodene ikke er i riktig rekkefølge men lyd og bilde skal visstnok være bra kvalitet.
StefanCrosscoe
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Wed Apr 24, 2013 5:57 pm    Post subject:

Har vært lite oppdatert om den kommende episke fortellingen om de fire ninja paddene eller ninja romvesene til Michael Bay, men nå ser det ut til at de kan skryte av å inkludere nok en begavet og talentfull artist fra Bay enterprise:

Post new topic   Reply to topic    Skrekkfilm.com Forum Index -> TV-serier All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Skrekkfilm.com © 2002 til 2007
Forums ©