MENY

Nyheter
Biografier
Lenker
Intervjuer
Anmeldelser
Forum
Filmgalleri
Filmplakater
Skrivebordsbakgrunner
Redaksjonen
Din konto

SØK

Search Type:

Advanced Search

AVSTEMNING

Beste "new french extremity horror"?

In My Skin (2002)
Haute tension (2003)
Calvaire (2004)
Satan (2006)
Ils (2006)
Eden Log (2007)
Inside (2007)
Frontière(s) (2007)
Martyrs (2008)
Vertige (2009)

Results
Polls

Votes: 864
Comments: 0

ANMELDELSER

·  Devil Inside, The (2012)
·  Grapes of Death, The (1978)
·  Black Roses (1988)
·  Violent Kind, The (2010)
·  Mama (2013)
·  Hostel: Part III (2011)
·  Hostel: Part II (2007)
·  Hostel (2005)
·  Island of Death (1977)
·  American Mary (2012)

TOPP 100 SKREKKFILMER

Login

Nickname

Password

Security Code: Security Code
Type Security Code

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Forums

Filmdokumentarer
 Vikingfilmer! Tips?
 Blu-ray-tilbud på AWE-titler på DVDstrax nå!
 Filmer Roger Ebert ga null poeng til
 God jul
 3 låter fra bandet mitt Bring Out The Gimp
 Spaghetti Westerns
 Scream Queens og Film Babes
 cult/gore/extreme gruppe på facebook
 Helldorado musikk video!!!!!

Skrekkfilm.com Forums

Skrekkfilm.com :: View topic - OSLO FRIGHT FEST 2010
»» OSLO FRIGHT FEST 2010
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Skrekkfilm.com Forum Index » Skrekkfilmer
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hendrixi
Melvin
Melvin

Reply with quote
PostPosted: Tue Aug 24, 2010 2:40 am    Post subject:

Skjønner ikke helt hvor norsk standard kommer inn her men..
Back to top
View user's profile Send private message
Deathstalker
Mike Myers
Mike Myers

Reply with quote
PostPosted: Wed Aug 25, 2010 12:25 am    Post subject:

Ehh....Det at Norge har laget så få skrekkfilmer, slik at Naboer kan fint regnes som en skrekkfilm, da den har alle elementene en skrekkfilm trenger i mine øyne
Back to top
Runar
Nosferatu
Nosferatu

Reply with quote
PostPosted: Wed Aug 25, 2010 12:52 am    Post subject:

Hadde Norge laget enda færre skrekkfilmer hadde kanskje Elling også blitt en skrekkfilm i dine øyne?
En thriller blir ikke skrekkfilm bare fordi Norge har laget få skrekkfilmer. Er ikke slik det fungerer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Chucky
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Wed Aug 25, 2010 3:42 pm    Post subject:

Runar wrote:
Hadde Norge laget enda færre skrekkfilmer hadde kanskje Elling også blitt en skrekkfilm i dine øyne?
En thriller blir ikke skrekkfilm bare fordi Norge har laget få skrekkfilmer. Er ikke slik det fungerer.

Ha ha Her må jeg nesten le litt. Du sier at naboer ikke er skrekkfilm relatert og så legger du opp en anmeldelse av Sommaren med Lena på en side for skrekkfilmer?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Deathstalker
Mike Myers
Mike Myers

Reply with quote
PostPosted: Wed Aug 25, 2010 6:20 pm    Post subject:

^^ Takk! Very Happy

Jeg vil nå påsta at Naboer fint kan karakteriseres som en skrekkfilm, da Roman Polanski's Rosemary's Baby gjør det. Den er jo ikke mere skummel en en episode av Hotel Cæsar.
Back to top
Hendrixi
Melvin
Melvin

Reply with quote
PostPosted: Thu Aug 26, 2010 11:20 pm    Post subject:

en skrekkfilm skal ha forskjellige elementer i seg.. som naboer slettes ikke har.. men som rosemary`s baby har..
Back to top
Deathstalker
Mike Myers
Mike Myers

Reply with quote
PostPosted: Fri Aug 27, 2010 7:29 am    Post subject:

^^ LMAO!
Back to top
Runar
Nosferatu
Nosferatu

Reply with quote
PostPosted: Tue Aug 31, 2010 4:34 pm    Post subject:

Chucky wrote:
Runar wrote:

Ha ha Her må jeg nesten le litt. Du sier at naboer ikke er skrekkfilm relatert og så legger du opp en anmeldelse av Sommaren med Lena på en side for skrekkfilmer?

Sommeren med Lena er selvsagt ikke en skrekkfilm og det skriver også i da også i anmeldelsen. Det er en ganske enkelt en sexploitationfilm. Grunnet til at den er med er naturligvis fordi det er med skrekkfilm-legende i den. Jeg har alltid sagt at Skrekkfilm.com skal ha med både kult-, exploitation-, thrillere- og andre ymse filmer som er relatert til sjangeren.

At vi tar oss slike friheter innenfor hva vi skriver om på Skrekkfilm.com betyr selvsagt ikke at vi skal nominere en thriller når vi skal kåre beste norske skrekkfilm de siste 10 årene.

Deathstalker/Braindead + mange andre nick, har alltid vært sjangerforvirret. Han mener at Naboer er en skrekkfilm, mens en kjent skrekkfilm som Rosemary's Baby ikke er det sier jo sitt.

Ikke si seriøst at du også mener Naboer er en thriller og burde vært med i kåringen, Chucky?

Er egentlig bare Deathstalker som har nevnt akkurat det, men det var ingen overraskelse.
Back to top
Chucky
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Tue Aug 31, 2010 5:42 pm    Post subject:

Runar wrote:
Chucky wrote:
Runar wrote:

Sommeren med Lena er selvsagt ikke en skrekkfilm og det skriver også i da også i anmeldelsen. Det er en ganske enkelt en sexploitationfilm. Grunnet til at den er med er naturligvis fordi det er med skrekkfilm-legende i den.

Det spiller ingen rolle hvem som er med i den, det gjør den ikke mer verdig til en plass på denne sia av den grunn. Ville du lagt til Ace Ventura om Robert Englund hadde vært med i den? Eller Supervixens om Tom Savini hadde hatt en av hovedrollene?

Runar wrote:
Jeg har alltid sagt at Skrekkfilm.com skal ha med både kult-, exploitation-, thrillere- og andre ymse filmer som er relatert til sjangeren.

Hvor har du sagt det? Du får linke meg til innlegget hvor det ble sagt for det er første gangen jeg har hørt det.

Runar wrote:

At vi tar oss slike friheter innenfor hva vi skriver om på Skrekkfilm.com betyr selvsagt ikke at vi skal nominere en thriller når vi skal kåre beste norske skrekkfilm de siste 10 årene.

Deathstalker/Braindead + mange andre nick, har alltid vært sjangerforvirret. Han mener at Naboer er en skrekkfilm, mens en kjent skrekkfilm som Rosemary's Baby ikke er det sier jo sitt.

Ikke si seriøst at du også mener Naboer er en thriller og burde vært med i kåringen, Chucky?

Er egentlig bare Deathstalker som har nevnt akkurat det, men det var ingen overraskelse.

Gir egentlig blaffen i om Naboer blir inkludert eller ikke, bare syntes det var et noe hyklerisk utsagn du kom med og følte for å kommentere på det.
Back to top
Runar
Nosferatu
Nosferatu

Reply with quote
PostPosted: Tue Aug 31, 2010 8:25 pm    Post subject:

Ikke en ren komedie som Ace Ventura, men Supervixens ville sluppet igjennom nåløyet om det skulle være noe ved filmen som var relatert til sjangeren. Jeg skjønner at du ikke har sett Exposed også i det du skriver her.

Det sto øverst på fremsiden i årevis.

Hvordan i svarte er det hyklersk? Fordi jeg lar det journalistiske innholdet på Skrekkfilm.com så kan jeg ikke lage en prisutdeling til en filmfestival med bare rene skrekkfilmer? "Oi, jeg skrev en nyhet om en komedie på Skrekkfilm.com, derfor må jeg ha med komedier når jeg skal kåre beste norske skrekkfilm på en filmfestival også?"

Nei, nå tror jeg det har rablet for deg. Selvfølgelig var flere filmer som Andreskorset og Mørkets Øy i tankene når nomineringen skulle foretas, men det var veldig viktig å kunne luke ut de som høres mest i andre sjangere ettersom de ville blitt veldig dumt om en thriller skulle vunnet.
Back to top
Premutos
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Tue Aug 31, 2010 8:56 pm    Post subject:

he hehe jeg må bare le..... Må si meg enig i Runar her i det han sier altså.
Back to top
Chucky
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Wed Sep 01, 2010 12:21 am    Post subject:

Runar wrote:
Ikke en ren komedie som Ace Ventura, men Supervixens ville sluppet igjennom nåløyet om det skulle være noe ved filmen som var relatert til sjangeren. Jeg skjønner at du ikke har sett Exposed også i det du skriver her.

Det sto øverst på fremsiden i årevis.

Hvordan i svarte er det hyklersk? Fordi jeg lar det journalistiske innholdet på Skrekkfilm.com så kan jeg ikke lage en prisutdeling til en filmfestival med bare rene skrekkfilmer? "Oi, jeg skrev en nyhet om en komedie på Skrekkfilm.com, derfor må jeg ha med komedier når jeg skal kåre beste norske skrekkfilm på en filmfestival også?"

Nei, nå tror jeg det har rablet for deg. Selvfølgelig var flere filmer som Andreskorset og Mørkets Øy i tankene når nomineringen skulle foretas, men det var veldig viktig å kunne luke ut de som høres mest i andre sjangere ettersom de ville blitt veldig dumt om en thriller skulle vunnet.

Siden du har her gir jo inntrykk av den hovedsaklig er om skrekkfilm. En anmeldelseksjon og nyhetsarkiv som med muligens et eller to nyere unntak kun har med skrekkfilmer å gjøre.
Syntes jeg måtte si ifra nå, ellers hvem vet hvordan det vil utarte seg fremover. Som at man begynner å slenge inn Russ Meyer komedier eller Sergio Leone westerns basert på det grunnlag av at de deler samme elementer eller skuespillere som skrekkfilmer. Og så på et tidspunkt ender man opp med side kalt skrekkfilm.com proppfull av filmer som ikke er fra den sjangeren. Ja, da vil flere enn Deathstalker/Braindead/whatever bli sjangerforvirret.

Jeg bare fant det litt ironisk at mannen som nettopp fortalte hva som er og hva som ikke er skrekkfilm relatert plutselig la opp på en skrekkside en anmeldelse av en film som ikke er fra nevnte sjanger.
Men greit nok, det som var ment som en artig observasjon holder på å bli til rene krigen så jeg skal gi meg.
Back to top
Runar
Nosferatu
Nosferatu

Reply with quote
PostPosted: Wed Sep 01, 2010 12:53 am    Post subject:

Du skal nok ikke bekymre deg for det. Exposed er da tross alt en film med voldtekt, vold og surrealistiske drømmesekvenser av den lugubre sorten. Skjønner at folk kan tro filmen er kosefilmen med den norske tittelen "Sommeren med Lena". En engelsk tittel på filmen er jo "Diary of Rape" og da er det ikke like lett å bli lurt. Er helt klart en film som relaterer til publikum som digger skrekkfilm, selv om filmen i seg selv ikke er en skrekkfilm.
Back to top
Deathstalker
Mike Myers
Mike Myers

Reply with quote
PostPosted: Thu Sep 02, 2010 12:42 am    Post subject:

^^ Det jeg ikke forstår er hvordan du kan kalle Rosemary's Baby en skrekkfilm. Handlingen er som sagt så lite skrekk i mine øyne at det like gjerne kunne hendt i en episode av Hotel Cæsar.

Poenget mitt, for å avslutte det hele var at avstemningen skulle gjelde filmer fra det siste tiåret, og det var derfor jeg nevnte naboer, fordi den er fra det siste tiåret, og den har hvertfall like mye, om ikke mere skrekk elementer i seg enn f.eks Bread & Circus, som er en surrealistisk splatter komedie i rene Bad Taste stil.
Back to top
Runar
Nosferatu
Nosferatu

Reply with quote
PostPosted: Thu Sep 02, 2010 1:05 am    Post subject:

Hvordan jeg kaller Rosemary's Baby skrekkfilm? 99 prosent av menneskes befolkning kaller den skrekkfilm.

Men du kan egentlig bare gi deg med engang. Du har intet å tjene på denne diskusjonen da jeg finner dine synspunkter er så fjerne at de hører hjemme på en annen klode. Deathstalker vs. world atter engang.

Skal du absolutt diskutere om Rosemary's Baby er en skrekkfilm eller ikke får du starte egen tråd om det.
Back to top
Deathstalker
Mike Myers
Mike Myers

Reply with quote
PostPosted: Thu Sep 02, 2010 1:37 am    Post subject:

^^ Men mitt utsagn om Bread & Circus lot du skli rett forbi?! Forklar hvorfor den er med på listen når Naboer ikke er der, og jeg skal gi meg.
Back to top
Runar
Nosferatu
Nosferatu

Reply with quote
PostPosted: Thu Sep 02, 2010 1:48 am    Post subject:

Fordi det er en splatter.
Back to top
Premutos
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Thu Sep 02, 2010 10:41 am    Post subject:

å ikke kunne se at Rosemary`s Baby er en skrekk, fatter jeg ikke! Om DU synes den er skummel eller ei(rettere sagt den klarer å skremme deg) gjør den hverken mere eller mindre innenfor skrekk sjangeren. I såfall er det vel strengt tatt lite filmer som kan bli kalt skrekk fremover.

Men nå synes jeg faktisk man kan holde seg til topic her, nemlig Oslo right fest.
Back to top
Dead
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Fri Sep 03, 2010 11:21 am    Post subject:

Deathstalker wrote:
^^ Det jeg ikke forstår er hvordan du kan kalle Rosemary's Baby en skrekkfilm. Handlingen er som sagt så lite skrekk i mine øyne at det like gjerne kunne hendt i en episode av Hotel Cæsar.

Vel, jeg har ikke sett hele filmen, så jeg skal ikke uttale meg for mye her. Men, av det jeg har sett så ligger "skrekken" i denne filmen på et psykologisk plan. For drøyt å kalle det ett intelektuelt plan? Anyway. Du sier handlingen er så lite skrekk at det like gjerne kunne hendt i en episode av Hotel Cæsar. Hva slags handling(er) er det som trengs for at det skal være skrekk?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Deathstalker
Mike Myers
Mike Myers

Reply with quote
PostPosted: Sun Oct 03, 2010 9:24 pm    Post subject:

Vil fortsatt Klokker I Måneskinn bli vist? Kan ikke se den på filmlisten
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Skrekkfilm.com Forum Index -> Skrekkfilmer All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Skrekkfilm.com © 2002 til 2007
Forums ©