Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Posted: Tue May 17, 2011 8:56 pm Post subject: Animal attack filmer
Nok en liten subsjanger innen skrekkfilmen jeg tenkte vi kunne diskutere her. Var temmelig populær på 70-tallet men døde gradvis ut på 80-tallet.
En sjanger hvor vi finner både mesterverk som Haisommer og makkverk som Slugs.
De beste filmene av denne typen som jeg har sett er:
Haisommer 1 & 2
Grizzly
Piraya
Alligator
The Birds
Disse er nok de mest kjente fra sjangeren, er en del mer obskurt som jeg vurderer å sjekke. Blant annet Squirm (Marker), Graveyard shift (Rotter) og Frogs. Noen som vet disse er verdt å bruke tid på eller om andre man burde få med seg?
Posted: Tue May 17, 2011 9:23 pm Post subject: Re: Animal attack filmer
Mye snop i denne sjangeren, men også forferdelige mye kjipe titler, men ofte vet en noenlunde hva en har i vente.
Ser at Another World Entertainment har sluppet et par titler der dyrene er morderen, og flere vil bli utgitt utover vår/sommer, samt noen deilige Post-Apokalyptiske klassikere.
Grizzly kjøpte jeg i 2008 og fikk da tak i 2-disc utgivelsen fra Shriek Show, god film, og en veldig eksplosiv avslutning.
Må innrømme den hadde sine overraskelser. Angrepet på den lille gutten kom litt ut av det store intet. Sjeldent en ser barn bli angrepet, eller vansiret på film, selv i voldelige horror filmer, og Grizzly var egentlig ikke så gæren.
Når det kommer til haisommer titlene, så er det jo klart at de to første er best, men foretrekker faktisk film nr 3, mye på grunn av den ufrivillige humoren.
Anaconda digget jeg i 1997på grunn av en mindre crush på Jenifer Lopez, men synes filmen fortsatt funker. Har vel blitt laget 1-2 oppfølgere, noen som har noe godt å si om dem?
Squirm (1976) er faktisk veldig underholdende, ikke så mye gørr og blod men en del artige karakterer, absolutt verdt å sjekke ut.
The Frogs (1972) derimot er drit kjedelig, men så den på grunn av Sam Elliot, som ikke har verken cowboy hatten, eller skjegget sitt med her.
Noen personlige favoritter der dyra vender seg mot mennesket:
White Dog (1982)
Handler om en ung skuespillerinne som ved et uhell kjører på en svær, hvit hund. Det viser seg at hunden er en white dog, spesialisert og trent opp til å angripe fargede mennesker. Filmen kan være litt treg, men den tar seg opp etterhvert, og inneholder et veldig flott soundtrack av Ennio Morricone.
Lette etter filmen i årevis på dvd, og i 2008 ble den utgitt av Criterion Collection, med flott bilde og lyd, ukutta og med bonus og det hele.
Absolutt verdt å sjekke ut.
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=dg-jabBZGq0
Tentacles (1977)
På nivå med The Last Jaws, veldig cheesy men alikevel underholdende om en ikke må ha toppquality cgi ala hele tiden. Handler om en svær jævel av en blekksprut, som går til angrep på det som er. Husker en scene der en barnevogn forsvant, men kan hende jeg husker feil. Another World Entertainment utga ei lite boks med denne, og to andre filmer for et par år tilbake.
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=GZJdJ7OK27M
The Last Jaws (1981)
Også utgitt av Another World Entertainment, men har flere forskjellige titler.
På coveret sto det at filmen ble en stor suksess, men at den ble tvunget til å tas av lerretet, på grunn av likhetene med de to første Jaws filmene.
Og det er jo ganske mye av det samme. Svær jævel av en hai angriper og dreper alt den kan komme over. Mye morsomme scener, og er ikke så dårlig som mange skal ha det til. Liker man Jaws 3-4 så vil man nok også la seg underholde av denne italienske b-filmen.
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=KUi0YwesBDQ
Arachnophobia (1990)
Jeff Daniels spiller en vennelige familielege, som flytter med sin kjære familie ut på landet, der det loves fred og ro. Men det varer ikke lenge når en Syd Amerikansk turist med 8 bein inntar byen og lager faenskap.
John Goodman gjør en god innsats som The Bug Exterminator.
Må innrømme jeg kikket godt etter på dusjforhenget etter å sett denne for første gang.
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=4aQ6vg3JB2U
Prophecy (1979)
Noen som husker South Park episoden med Al Gore og ManBearPig? Nå er jeg litt usikker på hvor Trey og Matt har hentet den inspirasjonen fra, men første som slo meg var denne filmen.
Som i de fleste dyre horror filmene, slår naturen brutalt tilbake på mennesket da giftig avfall blir dumpet i et natur reservat.
Først tror enkelte at drapene blir begått av de innfødte, som en demonstrasjon mot den hvite korrupte mann, men det tar ikke så altfor lang tid før folk skjønner at her er det noe som har gått til helvete.
Filmen har en god horror atmosfære, effekter og en bra handling.
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=bgZFFJFtx3c
ha ha Prophecy glemte jeg. Herlig film. Den muterte bjørnen er jo et helt fantastisk b-films monster. Mye ufrivillig komikk her og, særlig den mordscenen med soveposen.
Sovpose scenen ja, har hele tiden forveksla den med en av de mange Fredag den 13 filmene, eller en annen 80-talls slasher.
Får ikke til å få sett mer enn knappe 2 sekunder av youtube videoer for øyeblikket, så må vente til i morgen. Nettet er opp og nede hele tiden, men kanskje sånn hos flere.
Godzilla fra 1998 må være en av de dårligste og dyrest monster filmene noensinne.
Møkk i pakke deluxe.
Gledet meg faktisk til denne, men i ettertid så har jeg ikke klart å sett den ferdig igjen.
Hvordan Jean Reno rota seg borti denne er et mysterium, men nå har han vært med i langt verre titler, Pink Panther filmene med Steve Martin foreks. ____________ Your Sister Is a Werewolf Bitch!
Sovpose scenen ja, har hele tiden forveksla den med en av de mange Fredag den 13 filmene, eller en annen 80-talls slasher.
Får ikke til å få sett mer enn knappe 2 sekunder av youtube videoer for øyeblikket, så må vente til i morgen. Nettet er opp og nede hele tiden, men kanskje sånn hos flere.
Godzilla fra 1998 må være en av de dårligste og dyrest monster filmene noensinne.
Møkk i pakke deluxe.
Gledet meg faktisk til denne, men i ettertid så har jeg ikke klart å sett den ferdig igjen.
Hvordan Jean Reno rota seg borti denne er et mysterium, men nå har han vært med i langt verre titler, Pink Panther filmene med Steve Martin foreks.
Er nok del 7 du tenker på hvor Jason klasker ei jente i sovepose mot et tre.
Husker en lignende scene, men da ble stakkaren i soveposen dreps mens han/hun var fanget i posen med en kniv/øks, av morderen. Tror det kan ha vært en av "skogs" slasherne (Just Before Dawn/The Forest/Dont Go Into the Woods Alone). ____________ Your Sister Is a Werewolf Bitch!
Denne er kanskje ikke helt på nivå med Predator og Prophecy, men anbefales om en liker fartsfylt action med masse skyting og skriking, samt en politi detektiv som har sjokolade og rotter på hjernen.
Split Second (1992)
Londons gater har et stort problem i fremtiden (2008). Byen ligger under vann, og blir samtidig terrorisert av en telepatisk monster rotte.
Rutger Hauer tar på seg oppdraget å eliminere skadedyret, men også fordi han ønsker hevn over sin drepte partner.
Filmen er veldig underholdende, og inneholder mange morsomme one-liners, samt en flott Kim Catrall som spiller Hauers kjærlighetsinteresse.
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=UgY8ZqzZNjA ____________ Your Sister Is a Werewolf Bitch!
Denne er kanskje ikke helt på nivå med Predator og Prophecy, men anbefales om en liker fartsfylt action med masse skyting og skriking, samt en politi detektiv som har sjokolade og rotter på hjernen.
Split Second (1992)
Londons gater har et stort problem i fremtiden (2008). Byen ligger under vann, og blir samtidig terrorisert av en telepatisk monster rotte.
Rutger Hauer tar på seg oppdraget å eliminere skadedyret, men også fordi han ønsker hevn over sin drepte partner.
Filmen er veldig underholdende, og inneholder mange morsomme one-liners, samt en flott Kim Catrall som spiller Hauers kjærlighetsinteresse.
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=UgY8ZqzZNjA
Artig film det der ja, men morderen så mer ut som noe fra Alien enn et rottemonster.
Joined: Nov 01, 2004 Posts: 3173 Location: Bare følg etter sædklattene på bakken.
Posted: Wed May 25, 2011 2:47 am Post subject:
snarere som en blanding av Alien og Venom fra Spiderman ____________ Se til helvete å kom dere vekk! Det er ingen bikkje, det...det er en slags TING! Den imiterer en bikkje! Den er ikke virkelig! KOM DERE VEKK, IDIOTER!!!
Dere har rett i at monsteret i Split Second har mer til felles utseende messig med Venom og Alien. Skulle likt å sett en oppfølger.
Angående animal attack filmer, er det noen som har sett Orca (1977)?
Husker jeg leste noe om at den døde spekkhuggeren i Jaws 2 (1978) var ment som et lite dytt mot regissøren av Orca, og at hvithaien fortsatt er havets største bad ass. ____________ Your Sister Is a Werewolf Bitch!
Handlet inn Grizzly (1976) nylig, da med norsk tekst utgitt av AWE.
Kikket på den i natt, og likte den mye bedre enn sist gang.
Flott musikk og nydelig filmet. Synd at oppfølgeren aldri ble ferdig.
Spent på de 2 andre Animal Attack filmene som AWE slipper. Ser at Christopher George og Leslie Nielsen er med i Day of the Animals, noe som ikke akkurat minsker interessen. ____________ Your Sister Is a Werewolf Bitch!
Posted: Tue Aug 16, 2011 8:22 pm Post subject:
Slugs er jo et trash mesterverk! Ellers har vi Razorback som faktisk er en meget bra "grisefilm"
Hvis du likte Grizzly så kan Day Of The Animals trygt anbefales, den også regissert av Girdler. Synes den var hakket hvassere. Pluss Leslie Nielsen er über badguy og slåss med en bjørn!
Skal bestille Day of the Animals, Wild Beasts og Killer Crocodile, samt et par andre AWE utgivelser fra cdon.com. Håper de fortsetter trenden å utgi denne type film, for det er mye god underholdning å finne. ____________ Your Sister Is a Werewolf Bitch!
Har nå fått sett Squirm og Razorback, begge flotte filmer med solid regi, masse stemning og bra skuespill. Anbefales.
Hun rødtoppen (Patricia Pearcy) i Squirm har jeg alltid hatt litt sansen for. Søt og naturlig jente, men syntes noe synd på bygutten som kom for å møte sin utkårede, der hun slo ihjel tiden med å flørte med nabogutten.
Men han fikk alt annet enn hva han hadde ønsket seg.
Ser at filmen har brutale 3,9 på IMDB, kanskje ingen Oscar vinner, men er likefullt en underholdende film.
McIver wrote:
B Movie Campaign Boxset hos Amazon.co.uk har mange rare dyr som har tatt opp kampen mot menneskeheten. Billig er den også.
Shit, skulle likt å kjøpt inn den for et halvt år tilbake. Har kjøpt inn halvparten av innholdet, og kunne nok ha spart en god del pæng, men Slugs og Creature må jeg få sett å handlet inn i samlingen. Haien som går på to bein byr på mye god humor. ____________ Your Sister Is a Werewolf Bitch!
Koste meg med Day of the Animals i natt, ikke like god som Grizzly men ble mektig imponert over et par av scenene der dyrene går amok.
Leslie Nielsen var også overbevisende som et stort egoistisk rasshøl.
Synd han ikke gjorde flere lignende roller, for han stjal showet uten tvil.
Scenen med bjørnen når ikke helt opp mot Arnold sin fight med en brunbjørn i Hercules In New York, men Leslie gir den en god fight. ____________ Your Sister Is a Werewolf Bitch!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum