| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Runar Nosferatu

|
 |
 |
 |
 |
|
Posted: Thu Feb 09, 2012 2:57 am Post subject: CORMAN / PRICE / POE |
|
På 60-tallet ble det laget åtte filmer basert på Edgar Allen Poe med Vincent Price i hovedrollen og Roger Corman som regissør. Disse filmene var som regel rimelig pene og se på og hadde jevn kvalitet over seg. Noen hadde noen heftige skuespillere også som Jack Nicholson, Boris Karloff og Peter Lorre.
Så hva synes dere om disse filmene. Mine karakterer følger under selv om flere av de kunne strekket seg til åtteren.
The Fall of the House of Usher (1960) - 8/10
The Pit and the Pendulum (1961) - 8/10
The Premature Burial (1962) - 7/10
Tales of Terror (1962) - 7/10
The Raven (1963) - 7/10
The Haunted Palace (1963) 7/10
The Masque of the Red Death (1964) 7/10
The Tomb of Ligeia (1964) 7/10 |
|
 |
 |
 |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Premutos Satan

|
 |
 |
 |
 |
|
Posted: Thu Feb 09, 2012 9:57 am Post subject: |
|
| Nå har jeg ikke sett alle, men flere av de du nevner har jeg selv og de er konge bra filmer! Liker denne typen filmer utrolig godt.Er en egen atmosfære og look i filmene som appelerer til meg. |
|
 |
 |
 |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Aslak Leatherface

|
 |
 |
 |
 |
|
Posted: Sun Feb 12, 2012 9:26 pm Post subject: |
|
Sett alle du ramser opp utenom Premature Burial og Haunted Palace, men fikk tak i sistnevnte, så skal få sett den snart.
Synes de fleste er kule, med Masque of The Red Death som den beste, og House of Usher like bak. Tomb of Ligeia syns jeg er den klart svakeste. |
|
 |
 |
 |
 |
|
| Back to top |
|
 |
splatterboy Dracula

|
 |
 |
 |
 |
|
Posted: Sun Feb 12, 2012 10:22 pm Post subject: |
|
"Pit and the pendulum" er fantastisk! Den leverer varenre med Vincent Price og Barbara Steele, vanskelig å ikke like de. Atmosfæren er skrudd opp til de grader der. Gotiske slott, lyn og torden, torturkjeller, en fin oppskrift. Også sluttscenen!
"Premature burial" trekkes ned litt fordi Price ikke er med men Ray Milland gjør også en god jobb.
Mon tro folk ble overrasket når de fant ut at mannen bak "Attack of the Crab monsters" tok for seg Poes litterære verker? |
|
 |
 |
 |
 |
|
| Back to top |
|
 |
|